Alweer twee instrumenten gedaan! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Betty Radstok - WaarBenJij.nu Alweer twee instrumenten gedaan! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Betty Radstok - WaarBenJij.nu

Alweer twee instrumenten gedaan!

Door: BettydoetFeuerstein

Blijf op de hoogte en volg Betty

11 Juli 2012 | Frankrijk, Parijs

Het gaat razendsnel in Parijs! We hebben de afgelopen twee dagen Temporal relations en Family relations doorgewerkt. Twee instrumenten die ook goed bruikbaar zijn in het MBO. We behandelen nu de wat moeilijker instrumenten.
Larissa, die we kennen uit Jeruzalem, heeft een aantal sessies met ons gewerkt. Daarnaast hebben we een voorbeeldles Rekenen / Wiskunde behandeld. Dit geeft een goed beeld hoe je de methode van Feuerstein in reguliere lessen kunt toepassen. Ook hebben we een LPAD / assesment gezien door professor Reuven Feuerstein. Heel knap dat drie jonge mensen voor een groep van 200 a 300 mensen op een podium met een camera op zich gericht, dit assesment durfden te doen.
Ze deden het heel goed.

De sfeer in de summercourse is heel goed, heel bijzonder om al die mensen uit allerlei landen te ontmoeten en ervaringen te delen. Buiten de workshops om wordt gepraat, gedeeld, ideeen uitgewisseld etc. We lunchen in het restaurant, maar dineren soms in de stad, of in een park, afhankelijk van het weer of de portemonnaie.

De dagen zijn lang en we komen weinig buiten. Van Parijs nog niet veel gezien, maar daarvoor zijn we niet hier. Wat we wel zien, is dat het steeds zwaar bewolkt is.

Een paar interessante vragen over Modifiability:
Denk je dat de zwakste student in de klas een van de beste kan worden?
Denk je dat een leerprobleem een levenslang probleem is?
Denk je dat een kind met het syndroom van Down onvoorwaardelijk mentally retarded is?
Denk je dat de rol van de docent het verbeteren van de intelligentie is?

Zoals professor Feuerstein vanmorgen zei:

MAN MAKE MIRACLES!

• 11 Juli 2012 - 17:06

Willem Kas:

Interessante vragen, Betty! Daar gaan we het volgende cursusjaar mee aan de slag ...