Eerste dag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Betty Radstok - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Betty Radstok - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Betty

01 Juli 2013 | Frankrijk, Parijs

Na een voorspoedige reis zijn we gisteren aangekomen in het mooie Parijs. De temperatuur is hier direct een aantal graden hoger, heerlijk! Met de metro hebben we hotel IBIS in het 13e arrondisement snel gevonden. Na ons gesetteld te hebben, zijn we lopend (35 minuten) naar universiteit Diderot gegaan.

De universiteit bestaat uit diverse zeer uitlopende gebouwen. We vielen met onze neus in de boter. Rafi Feuerstein (de zoon) was bezig met een sessie over Mediation / MLE. Een verrassing, i.p.v. een theoretische uitleg met een Powerpoint was dit nu een interactieve bijeenkomst. Het lijkt erop dat men een andere weg is ingeslagen! Wij vragen ons af (en hopen het natuurlijk ook een beetje) dat onze feedback van het afgelopen jaar hieraan heeft bijgedragen.

Vandaag (maandag) is ons programma begonnen. We hebben een groep van 17 mensen, behalve uit Nederland, afkomstig uit Polen, Korea, Italie, Verenigde Staten, Taiwan, Denemarken en Frankrijk. Zeer interressante mensen ook: psychologen, professoren, docenten, mensen met een eigen praktijk etc. Maar ook mensen gestuurd door hun organisatie die daarbinnen de ander onderwijskrachten moeten gaan trainen omdat het niet meer betaalbaar is om veel mensen naar een training in Parijs te sturen.

En met een hele fijne trainer: Meir Ben Hur. Daar hebben we het echt mee getroffen. Vandaag was erg inspirerend en je zag velen van ons opleven. Mara hierover een andere keer meeer.

Ons doel voor de toekomst:
Hoe maken wij van onze collega's goede mediators?

• 02 Juli 2013 - 09:01

Carla:

wat leuk om je zo enthousiast te horen, geniet er van en vergeet Parijs niet!!!

• 02 Juli 2013 - 09:45

Doortje:

Hoi Betty
    Mooi verslag. Fijn dat je het weer naar je zin hebt.
    Groetjes: Doortje

• 02 Juli 2013 - 10:48

Gea:

Hé Betty,
    "big brother is watching you".
    Ik hou je in de gaten. Leuk dat je al tijd hebt gehad je eerste verslagje te sturen.
    Veel plezier samen met al die internationale collega's (goed voor je alg. taalontwikkeling haha)

Gr Gea

• 04 Juli 2013 - 10:56

Ankie Van Ballegoyen:

Hoi Betty,

Het klinkt als heel erg inspirerend, hoop dat het zo blijft. Fantastisch dat er zoveel belangstelling is in de wereld voor deze methodiek. O( ja, je scholingsovereenkomst wordt gewoon getekend hoor!