Weekend in Jeruzalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Betty Radstok - WaarBenJij.nu Weekend in Jeruzalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Betty Radstok - WaarBenJij.nu

Weekend in Jeruzalem

Door: BettydoetFeuerstein

Blijf op de hoogte en volg Betty

06 Mei 2012 | Israel, Jeruzalem

Een weekend in Israel is op vrijdag en zaterdag. Gelukkig kregen we de vrijdagmorgen na lang overleg toch vrij. en dat is maar goed ook. De sabbath begint al vroeg. Aan het eind van de dag is het ineens heel stil. Winkels zijn dicht, de tram houdt op met rijden en daar sta je dan bij de oude stad, toch maar een taxi. Maar ook zijn er sabbatsliften, die dus auomatisch heen en weer gaan en op elke verdieping stoppen. Er mag mmers niet gewerkt worden.

Vrijdag zijn wij met een klein groepje eerst naar Yad Vashem geweest. het Holocaust monument. heel bijzonder om daar juist op 4 mei te zijn. Heel indrukwekkend, niet onder woorden te brengen.

Daarna ben ik alleen de stad ingeweest, de Heilige Grafkerk. Edn kerk met 7 verschillende stromingen, dus ruzies genoeg. Heel druk, maar wat een vertoning. Vervolgens heb ik door de stad gelopen.

Zaterdag wilden we naar de Rotskoepel, maar helaas mochten we de Tempelberg niet op. Ik ben naar de berg Zion gelopen, de plek waar de zaal van het Laatste Avondmaal is. Ook heb ik een stuk over de stadmuur gelopen, hiervandaan kun je de stad goed zien. Van de Lion Gate teruggelopen dor de stad. na de lunch heb ik met Gert een mis bijgewoond in de Ameense Kerk.

Al met al is Jeruzalem een bijzondere stad met veel verhalen over verwoestingen en bezettingen.

• 06 Mei 2012 - 09:44

Gea Last:

Hé Betty,
    Wat een prachtige verhalen schrijf je (en als je straks terug bent, volgen er vast nog meer). Nog maar 5 dagen en dan zit het er voor jou op en we hopen dat alles is geweest zoals je verwachtte. Een veilige terugreis alvast gewenst en tot gauw.
    Gr. De Lastjes uit Genemuiden

• 09 Mei 2012 - 19:48

Anne-Martine Vahl:

Dag Betty,

Dank je voor je mooie verhalen. Wat een belevenissen en indrukken allemaal daar voor jou. Mooi om daar deelgenoot van te kunnen zijn.
    Nog een paar fijne laatste dagen daar en tot snel.

Groetjes, Anne-Martine