Afscheid en certificaat - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Betty Radstok - WaarBenJij.nu Afscheid en certificaat - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Betty Radstok - WaarBenJij.nu

Afscheid en certificaat

Door: BettydoetFeuerstein

Blijf op de hoogte en volg Betty

11 Mei 2012 | Israel, Jeruzalem

Na alle inspanningen hebben we ons eerste certificaat binnen! Deze werd ons uitgereikt door professor Feuerstein himself. De hele morgen had hij onderzoeken bij dokters gehad. Even dachten wij dat het hem allemaal te veel was, maar het leek alsof hij een grap aan het bedenken was om te kunnen beginnen. Professor Feuerstein vertelde over zijn inspiratie en de rol van de Holocaust hierin. Hij was erg blij dat onze groep, die trainers gaat worden, in Jeruzalem dicht bij hem de eerste training hebben gevolgd. Dit was zijn grote wens. Hij noemde ons zijn handen die zich uitstrekken naar de toekomst waarin wij een grote rol hebben. Zeker als eerste groep trainers. Het geeft ons een grote verantwoordelijkheid, ik hoop dat wij dit waar kunnen maken en ook binnen Landstede het geleerde kunnen uitdrsgen.

Terwijl ik dit schrijf zitten wij in de bus naar het vliegveld, 's Nachts om half drie, wat een tijd. Het is een grote vraag of we niet teveel bij ons hebben. We hebben alle werkboeken in het Engels en Nedelands bij ons en de Teacher's Guide. daarnaast hebben we zeker nog vier boeken theorie ontvangen, een deel daarvan wordt opgestuurd. Voordat we naar Parijs gaan, is er nog genoeg te lezen. De komende weken hebben we echt nodig om alle kennis te laten indalen / to internalize.

Voor nu is het eerste deel van het traject achter de rug. Het was zeer leerzaam en inspirerend. Ik sta achter het principe van Feuerstein dat iedereen kan veranderen en leren en dat intelligentie geen statisch begrip is. Alleen zijn wij als mediators nodig om de student te helpen bij het leren, niet alleen door hen de stof aan te reiken, maar hen te helpen door tussen de leerstof en de student in te gaan staan.

Zoals een van zijn boeken zegt:

Als je van mij houdt, laat mij dan niet zoals ik ben!

  • 03 Juni 2012 - 11:50

    Roelie Vogelzang:

    Beste Betty,

    Met grote belangstelling heb ik je reisverslag gelezen. Zelf heb ik 30 jaar op het Dovenistituut lesgegeven
    aan "moeilijk lerende pubers". Onlangs kwam ik in contact met het Feuersteininstituut in Nederland, daar mocht ik een paar lessen volgen en het was alsof ik thuis kwam in een warm bad van herkenning.
    Na deze ontmoeting heb ik het plan opgevat om ook naar Parijs te gaan om een cursus te gaan volgen omdat ik graag de Feuersteinmethode in praktijk wil gaan brengen.
    Kun jij me misschien adviseren met welke cursus ik het beste kan beginnen? Is dit basiscursus IE?
    Heb je nog een tip waar ik kan overnachten?
    Welke boeken zou ik nog kunnen lezen van te voren om beter voorbereid te zijn?

    Alvast bedankt voor je informatie en het zou leuk zijn om elkaar in Parijs te ontmoeten.

    Met vriendelijke groeten,

    Roelie Vogelzang

  • 03 Juni 2012 - 11:53

    Roelie Vogelzang:

    Beste Betty,

    Met grote belangstelling heb ik je reisverslag gelezen. Zelf heb ik 30 jaar op het Dovenistituut lesgegeven
    aan "moeilijk lerende pubers". Onlangs kwam ik in contact met het Feuersteininstituut in Nederland, daar mocht ik een paar lessen volgen en het was alsof ik thuis kwam in een warm bad van herkenning.
    Na deze ontmoeting heb ik het plan opgevat om ook naar Parijs te gaan om een cursus te gaan volgen omdat ik graag de Feuersteinmethode in praktijk wil gaan brengen.
    Kun jij me misschien adviseren met welke cursus ik het beste kan beginnen? Is dit basiscursus IE?
    Heb je nog een tip waar ik kan overnachten?
    Welke boeken zou ik nog kunnen lezen van te voren om beter voorbereid te zijn?

    Alvast bedankt voor je informatie en het zou leuk zijn om elkaar in Parijs te ontmoeten.

    Met vriendelijke groeten,

    Roelie Vogelzang

    p.s. hier nog even mijn emailadres
    roelievogelzang@gmail.com

  • 03 Juni 2012 - 18:26

    Betty:

    Beste Roelie,

    Wat leuk dat je mijn verblijf in Israel gevolgd hebt. he zo zeker leuk zijn elkaar te ontmoeten.

    De beste start is inderdaad IE 1, je kunt dat uit 2 cursussen kiezen. De basis, die is voor knderen van 4 tot 8 jaar. De andere is voor 8 jaa en ouder.

    Als voorbereiding heb ik Laat me niet zoals ik ben, van Feuerstein e.a. gelezen. En een ander boek van Jo Lebeer: Bouwen aan leren leren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

Feuerstein Training in Israel

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2012

Voortgang lessen

04 Juni 2012

Weer thuis

11 Mei 2012

Afscheid en certificaat

08 Mei 2012

Nog twee dagen te gaan

06 Mei 2012

Weekend in Jeruzalem
Betty

Voor mijn werkgever Landstede ga ik met een groep mededocenten in Israel een training volgen bij het Feuerstein Instituut.

Actief sinds 11 April 2012
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 21183

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 11 Juli 2014

Feuerstein Summercourse In Zandvoort

30 Juni 2013 - 12 Juli 2013

Trainerscursus Feuerstein in Parijs

07 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Feuerstein Training in Parijs

20 April 2012 - 11 Mei 2012

Feuerstein Training in Israel

Landen bezocht: